Planul Uniunii Europene (UE) de a construi o artera de transport fluvial intre Marea Neagra si Marea Nordului stagneaza, motivul fiind conflictele acerbe legate de imbunatatirea conditiilor pe Dunare, scrie Bloomberg.
Neintelegerile intre autoritati au impiedicat luarea de masuri de modernizare a infrastructurii si de inversare a declinului nivelului fluviului pe cursul inferior, in timp ce comentarii ale politicienilor olandezi de extrema dreapta au perturbat planurile autoritatilor portuare din Rotterdam de a ajuta la modernizarea celui mai mare port din Romania, cel de la Constanta.
Volumul marfurilor care sunt transportate pe Dunare a fost de 45 milioane de tone, cu 80% mai mic comparativ cu cele de pe Rin, cea mai mare artera de transport din regiune, potrivit datelor UE, scrie Bloomberg.
"Companiile sunt disperate. Ele nu pot sa foloseasca Dunarea pentru a transporta marfa, chiar daca isi doresc, astfel ca au ajuns sa caute alte alternative", a declarat Karin de Schepper, director al centrului de cercetare Inland Navigation Europe din Bruxelles, care promoveaza transportul pe apa.
Lucrarile, boicotate de Olanda
Acordul semnat anul trecut, prin care Rotterdam s-a angajat sa ofere expertiza portului Constanta, s-a impotmolit din cauza ca Olanda s-a opus intrarii Romaniei in spatiul Schengen.
"Vor fi facute eforturi, prin intermediul ambasadei Olandei, pentru a relua discutiile cu Guvernul Romaniei si autoritatile din Constanta", a declarat purtatorul de cuvant al Portului Rotterdam, Tie Schellekens, adaugand ca exista "multa sustinere" pentru acest plan.
Nivelul scazut al Dunarii, o problema
Compania elvetiana Helogistics Holdings a sistat transportul marfurilor sale pe Dunare din cauza nivelului scazut al apei, care a facut operatiunile "aproape imposibile", mai noteaza