Cred că sunt cel mai sever critic într-ale plagiatului, drepturilor de autor şi „inspiratului neinspirat”. Nu cunosc pe nimeni mai dornic ca mine, să deconspire vreun spot furat, vreun logotip copiat sau vreo publicitate „remixată” după vreun „super-hit”…
La fel cum nu există om mai fericit pe lume, atunci când descopăr un produs sau un concept autohton, elaborat cu forţe proprii şi care debordează de creativitate
Răscolind Internetul pentru nişte chestii pe care aşa şi nu le-am găsit, am dat întâmplător peste un articol. Ei, şi atunci mi-a venit ideea să scriu şi eu despre acest subiect, căci taaaaare rar mai prind ceva moldovenesc care să merite atenţie, timp şi…inspiraţie.
Campania celor de la „Student Travel” este pur şi simplu genial de simplă. Iar tot ce e simplu e genial prin definiţie. Ştiu sigur că e meritul echipei super-creative de la Piko, dar „Student Travel“ sunt şi mai bravo pentru că au acceptat provocarea, pentru că s-au lăsat pe mâinile profesioniştilor şi au crezut într-o idee aparent „crazy” pentru piaţa din MD.
Este cu atât mai potrivită (n.r. ideea) cu cât publicul ţintă este exact acesta care-şi roade coatele prin „McDonalds-uri”, îşi potoleşte setea cu „Coca-Cola” şi îşi încarcă bateriile cu adrenalină prin „Disneyland-uri”. Contrar aparenţelor, este o campanie foarte bine gândită. Bănuiesc că s-a făcut brainstorming la greu. În definitiv, ar fi putut alege atâtea şi atâtea brand-uri, însă s-a ţinut cont de foarte mulţi factori şi asta se vede.
Pe lângă miile de Like-uri şi Share-uri pe care le-au adunat în cele câteva săptămâni de la lansarea campaniei, n-am putut ignora mesajele cu aluzii la ilegalităţi şi încălcarea drepturilor de autor:
Din punctul meu de vedere, şi vă reamintesc – sunt categorică atunci când e vorba de un plagiat, în cazul dat NU VĂD NICIO ILEGALITATE! Doar dacă creativitatea în Moldova