La mai puţin de trei săptămâni după ce un studiu arăta că peste trei sferturi dintre angajaţii administraţiilor fiscale din România nu ştiu să comunice, instituţia a decis să ia măsuri şi să-şi trimită angajaţii la cursuri.
Peste 320 de angajaţi ai Fiscului vor fi instruiţi timp de patru luni în domeniul “tehnicilor de comunicare”, valoarea totală a programului ridicându-se la peste 130.000 de euro, reiese dintr-un anunţ de licitaţie publicat de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF). Proiectul este finanţat prin Fondul Social European (85%) şi de la bugetul de stat (15%).
Specialiştii în comunicare susţin că iniţiativa este binevenită şi că i-ar putea ajuta pe funcţionarii publici din administraţiile fiscale, specializaţi în "cifre şi date", să-şi poată ajuta mai bine interlocutorii.
"Obişnuiţi cu rigoarea cifrelor şi cu respectarea la virgulă a documentelor, ei nu înţeleg întotdeauna sensul virgulei din comunicarea interpersonală", a declarat pentru gândul Crenguţa Roşu, managing partnet la DC Communications, companie care a colaborat în trecut cu Ministerul Finanţelor Publice (MFP).
În opinia sa este important ca funcţionarii Fiscului să ştie să explice de ce este necesar să completezi un nou formular sau de ce mai ai nevoie de un document suplimentar. "Răspunsul la întrebarea
Mihaela Nicola, CEO The Group, consideră că "ştiinţa comunicării este una pe care trebuie să o aprofundăm necontenit. E o ştiinţă, trebuie învăţată, predată şi însuşită". Întrebată ce costuri sunt dispuse companiile private să suporte pentru astfel de training-uri, specialista în comunicare a precizat pentru gândul că sumele "pot ajunge chiar şi la 300 de euro pe zi, p