Clientii se vaita ca societatile de asigurari refuza sau intarzie sa-i despagubeasca, iar asiguratorii spun ca se confrunta cu tot mai multe cazuri de tentative de frauda, prin care clientii cer sa fie despagubiti fara sa fie indreptatiti, din diverse motive. Vezi ce spun jucatorii din domeniu si ce asteptari au.
Pe forumuri intalnim foarte multe discutii in care clientii sunt nemultumiti de asiguratori, in special pentru ca li se refuza plata daunelor pe motiv ca nu corespund celor declarate. La randul lor, asiguratorii se plang de clientii care incearca sa obtina despagubiri necuvenite.
Potrivit legii, in cazul in care clientul nu se intelege cu societatea de asigurari privind plata daunei, acesta poate recurge la instanta.
La data de 30 iunie 2012, se aflau pe rolul instantelor de judecata un numar total de 14.280 dosare de dauna, in suma totala a pretentiilor de peste 113 milioane de lei, conform Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA).
Liderii companiilor de asigurari recunosc faptul ca clientii au dreptate cand reproseaza asiguratorilor intarzierea la plata daunelor. In cadrul unui sondaj realizat de Media XPrimm la Conferinta Nationala a Asigurarilor Auto, unde au fost invitati peste 100 de oficiali din domeniul asigurarilor, 42% dintre respondenti au spus ca principala problema pe care o au clientii in relatia cu asiguratorii este faptul ca "asiguratorii platesc cu intarziere".
CSA a primit mai multe sesizari de la asigurati in 2011, respectiv 7.570. Numarul acestora nu este mare raportat la milioanele de contracte incheiate, insa este o problema ca doar 3 companii (Euroins, Carpatica Asig si Astra), dintr-un total de 40, detin peste 60% dintre aceste reclamatii.
CSA a constatat ca neplata despagubirilor/valorilor de rascumparare reprezinta cel mai reclamat aspect, acesta facand obiectul