Şoferii ale căror maşini sunt avariate în accidente de circulaţie fără vina lor ar urma să solicite despăgubiri propriului asigurător de răspundere civilă auto (RCA), şi nu companiei care a emis poliţa vinovatului, aşa cum se întâmplă în prezent, potrivit unei norme a Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) transmisă asigurătorilor spre consultare.
Practic, asigurătorul şoferului păgubit va achita dauna şi ulterior îşi va recupera banii de la compania care a emis poliţa vinovatului prin intermediul unui centru de compensare. Astfel, asiguratul va fi beneficiarul direct (la fel ca în cazul unei poliţe Casco) şi este de aşteptat ca în aceste condiţii preţul să nu mai fie principalul reper pentru încheierea unei poliţe obligatorii.
Clienţii se orientează în prezent după preţ atunci când încheie o poliţă auto obligatorie, calitatea serviciilor fiind mai puţin importantă având în vedere că beneficiarul direct este o terţă persoană.CSA speră că modificarea sistemului de despăgubire va permite păgubiţilor să-şi încaseze banii mai repede. Vânzările de poliţe auto obligatorii reprezintă o treime din piaţa asigurărilor generale.
Şoferii ale căror maşini sunt avariate în accidente de circulaţie fără vina lor ar urma să solicite despăgubiri propriului asigurător de răspundere civilă auto (RCA), şi nu companiei care a emis poliţa vinovatului, aşa cum se întâmplă în prezent, potrivit unei norme a Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) transmisă asigurătorilor spre consultare.
Practic, asigurătorul şoferului păgubit va achita dauna şi ulterior îşi va recupera banii de la compania care a emis poliţa vinovatului prin intermediul unui centru de compensare. Astfel, asiguratul va fi beneficiarul direct (la fel ca în cazul unei poliţe Casco) şi este de aşteptat ca în aceste condiţii preţul să nu mai fie principalul reper pentru încheierea une