De când cu criza, românii se dovedesc a fi mari băutori de vodcă. O trăsătură numai bună de exploatat de producătorii şi importatorii de spirtoase
«Vodca este singura categorie care a crescut în fiecare an în perioada de criză», stabileşte de la bun început cadrul discuţiei Nearchos Papacharalampous, directorul general al filialei locale a distribuitorului cipriot Photos Photiades Distributors (PPD), importatorul Johnnie Walker.
„Un nou brand de vodcă, pe segmentul brandurilor premium accesibile, este o oportunitate fantastică pentru noi“, îşi continuă el ideea. Cum în portofoliul PPD România nu exista un astfel de produs, distribuitorul l-a creat de la zero. „Numai în studiile de cercetare am investit peste 300.000 de euro“ -, iar acum o lună a lansat pe piaţa românească propriul său brand, Tazovsky Vodka.
„E un proiect–cheie în strategia noastră de business, care ne va susţine obiectivele ambiţioase de viitor“, ţine managerul să precizeze. Concret, Papacharalampous speră ca, într-un an, marca privată a PPD să ajungă la o cotă de piaţă de 10% din segmentul mărcilor premium accesibile. Mai departe, în trei ani, „acest brand va avea o cotă de 25% în portofoliul pe care îl deţinem în România“, estimează el. Vodca are, acum, o contribuţie de 10% la afacerile PPD, care, anul trecut, au atins 27,5 milioane de euro. În termeni de portofoliu, pe lângă mărcile gigantului Diageo (Johnnie Walker, Smirnoff, Baileys, J&B Rare etc.), PPD mai importă şi Camus Cognac, şampania Lanson şi vinurile Barton&Guestier.
Vodca este prima alegere
Că vodca e în topul preferinţelor o confirmă şi ceilalţi jucători din industrie. De exemplu, creşterea de 7% din prima jumătate a anului în curs a afacerilor Pernod Ricard (Ballantine’s, Absolut) are o strânsă legătură cu această licoare. „Vodca a fost driverul (...) Absolut a înregistrat o creştere de peste 20