Medierea, o modalitate legală, corectă şi eficientă, prin care conflictele îşi găsesc o rezolvare amiabilă, oferă soluţii corecte pentru toate părţile prin ajutorul unei persoane neutre, calificate şi independente: mediatorul. Cu toate că folosirea acestei metode oferă numeroase beneficii, medierea în şcoli este încă, aproape inexistentă. La nivelul judeţului Mureş, se intenţionează efectuarea unul lobby în vederea introducerii acestei metode în unităţile şcolare.
Medierea, o soluţie rapidă şi ieftină
Avantajele medierii sunt multiple, fiind o metodă rapidă şi ieftină de a rezolva un conflict, spre deosebire de cheltuielile de judecată. Într-o unitate de învăţământ, disputele ar putea să existe între profesori şi alţi profesori, între profesori şi părinţi, între profesori şi elevi sau între părinţi şi elevi. Iniţiatorul aplanării conflictului poate fi poate fi chiar un factor de decizie din instituţia şcolară, respectiv directorul, chiar şi dirigintele. “Trebuie să ai un mediu propice de discuţii şi este necesar ca persoana să aibă încredere în mediator. Este foarte important dialogul, comunicarea, ascultarea activă şi analiza conflictului”, a declarat Alin Romulus Păcurar, mediator.
Elevii devin mai responsabili
În cazul copilului problemă, aşa numitul “domn Goe”, trebuie înţeles ce vrea să transmită copilul prin acel comportament deviant iar problema îşi găseşte rezolvarea prin comunicare. “În 58% din cazuri, fără a scoate niciun cuvânt, o persoană îşi arată starea de spirit dar, pentru asta, trebuie să cunoşti noţiuni de gestică, mimică. Din starea de sperietură sau de blocaj mental pe care pot să o aibă uneori copiii, se foloseşte “îmbrăţişarea ursului”, a declarat Alin Romulus Păcurar. Aceasta presupune cuprinderea copilului din spate cu mâinile, iar pe un ton care nu este răstit, copilului i se dau indicaţii referitoare la ceea ce trebu