Consiliul Suprem de Apărare a Ţării nu a dat avizul necesar, astfel încât procedurile nu vor fi demarate anul acesta
O altă problemă sunt datoriile enorme, de aproape 2 mld. lei, pe care statul vrea să le transforme în acţiuni înainte sau în timpul privatizării
Conversia creanţelor, propusă în strategia de privatizare, ar putea fi interpretată de CE drept ajutor de stat
Datoriile de multe miliarde de lei pe care companiile naţionale le au faţă de statul român ridică probleme serioase în cazul privatizării acestora, în ciuda acordurilor încheiate de Guvern cu Fondul Monetar Internaţional. Astfel, deşi în cazul CFR Marfă s-a încercat o strategie diferită faţă de cea a Oltchim (în care s-a încercat vânzarea separată a acţiunilor şi a creanţelor către AVAS şi către Electrica), conversia creanţelor statului la CFR Marfă în acţiuni s-ar putea lovi de dezaprobarea Comisiei Europene, care ar putea considera această acţiune drept ajutor de stat.
O altă problemă sensibilă ar putea fi şi contractele pe care CFR Marfă le-a încheiat cu NATO şi pe care potenţialul cumpărător ar trebui să le respecte, acesta putând fi unul dintre motivele pentru care Consiliul Suprem de Apărare a Ţării (CSAT) nu şi-a dat avizul în şedinţa de miercuri.
Potrivit secretarului general adjunct al Ministerului Transporturilor, Horaţiu Buzatu, ministrul de resort s-a prezentat la ultima şedinţă CSAT cu proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea strategiei de privatizare a CFR Marfă, dar nu a primit avizul necesar, deşi proiectul avea avizul ministerele Finanţelor, al Administraţiei şi Internelor, al Apărării Naţionale, al Justiţiei şi al Consiliului Concurenţei.
"Ultimul aviz trebuia să sosească din partea CSAT. (...) Ne-a venit un comunicat de presă în care am fost informaţi că membrii CSAT au fost informaţi", a spus Buzatu, menţionând că din punctul de vede