Va imaginati ca exista o tara care nu se mai bucura foarte mult cand inaugureaza o autostrada? Si asta nu pentru ca locuitorilor nu le-ar face placere ca au autostrada noua, dar pur si simplu inaugurarile sunt foarte dese.
De asemenea, numarul de km inaugurati nu sunt 20-30 ca la noi, ci depasesc, aproape de fiecare data, pragul de 100. Cand a inaugurat Romania ultima oara o autostrada de 100 de km?
Despre infrastructura Chinei s-a scris mult. Si de bine si de rau. Este foarte interesant de vazut detaliile privind infrastructura tarii care candideaza pentru primul loc in topul celor mai marii economii ale lumii.
Pe data de 27 septembrie, in China a fost inaugurata un tronson de 63 de km. Pe data de 28, au fost deschise 3 tronsoane, unul de 30, unul de 163 si inca unul de 106.
Pe data de 29 septembrie, au fost deschise tot 3 tronsoane de autostrada: unul de 107 km, altul de 119 si inca o bucata de 39.
Trei zile in care s-au inagurat 627 de km de autostrada. Stim ca nu incape comparatie, insa nu putem sa nu remarcam faptul ca in trei zile, chinezii au inaugurat mai multe autostrazi decat a inaugurat Romania in 20 de ani.
In anul 2011, China a adaugat nu mai putin de 11.000 de km de autostrada retelei pe care o are. In total, chinezii au dat in folosinta anul trecut la 74.000 de km de drumuri, sosele si autostrazi si au facut lucrari de reabilitare pe alti 190.000 de km.
Astfel, de la 1 ianuarie 2012, China se poate lauda cu o retea care numara nu mai putin de 85.000 de km de autostrada. Toata aceasta retea uriasa a fost construita in mai putin de 30 de ani. Mai precis, constructia primei autostrazi din China a avut loc in anul 1984. De atunci si pana acum, accesul pe autostrada care leaga Shanghai de districtul Jiading a fost cu plata, insa de la inceputul acestui an, a