În urmă cu un an, Steve Jobs trecea în nefiinţă la numai câteva zile după ce îşi dăduse demisia din funcţia de CEO al companiei Apple. Succesorul său în fruntea companiei a fost, aşa cum şi-a dorit chiar Jobs, Tim Cook. Evoluţia companiei din acest an dovedeşte că inclusiv una dintre ultimele decizii luate de Jobs a fost una înţeleaptă.
Într-o lume în care aproape orice informaţie sa află la un click distanţă, Steve Jobs a ştiut că un brand puternic este acela care "umanizează" un business. Fanii Apple sunt ambasadori Apple: pe asta a mizat Steve Jobs, iar viziunea sa a fost preluată şi îmbogăţită de succesorul său.
În consecinţă, la scurt timp după lansarea iPhone 4S şi iPad 2, cererea de produse a depăşit cele mai optimiste scenarii, iar interesul pentru iPhone 5 reconfirmă acest lucru. Pe scurt, cifrele vorbesc de la sine: brandul Apple este evaluat la aproape 77 de miliarde de dolari de către compania de branding Interbrand, în creştere cu 129% faţă de anul precedent.
Aşa cum Steve Jobs însuşi a spus atunci când şi-a dat demisia (cu câteva zile înainte de a muri): "Cele mai luminoase şi inovatoare zile pentru Apple sunt cele care vor urma de-acum încolo". Ţinând cont că ultimul produs care a fost aprobat de Jobs a fost chiar recent lansatul iPhone 5, rămâne de văzut cum vor arăta produsele scoase pe piaţă sub conducerea lui Cook.
Au avut loc, bineînţeles, şi schimbări în interiorul companiei. Angajaţii citaţi de presa internaţională declară că Apple a devenit "corporaţie de-a dreptul" sub Tim Cook, renunţându-se treptat la funcţiile "creative", în favoarea unora specifice managementului tradiţional. Mai mult, designerul Jonathan Ive, care a lucrat "cot la cot" cu Jobs de-a lungul anilor, intenţionează să părăsească Apple, susţin aceleaşi surse.
UPDATE: Mesaj din partea lui Tim Cook, CEO Apple:
"Dispari