Dan Diaconescu este principalul câştigător mediatic, în ziare şi în online, din scandalul privatizării Oltchim, fiind cel mai mediatizat dintre cei implicaţi, urmat de premierul Victor Ponta şi la mare distanţă de Remus Vulpescu, Daniel Chiţoiu, Constantin Roibu şi Adriean Videanu.
Aceasta este concluzia unei analize realizate de Mediafax Monitorizare în perioada de la apariţia anunţului de privatizare - 6 septembrie - până la stoparea procesului - 1 octombrie - pe 1.080 de site-uri, 247 publicaţii locale şi 154 publicaţii centrale, în care s-a urmărit apariţia subiectului Oltchim şi evoluţia în timp a mediatizării principalilor actori implicaţi - Dan Diaconescu, Remus Vulpescu, Victor Ponta, Daniel Chiţoiu, Adriean Videanu şi Constantin Roibu.
Mediafax Monitorizare a considerat că se impune o analiză amănunţită deoarece privatizarea celui mai mare combinat chimic din România, Oltchim SA, a început acum aproape o lună, însă perspectivele încheierii acestui proces sunt departe de a fi clare după scandalul provocat de participarea lui Dan Diaconescu la licitaţie. Efectele pe termen scurt sunt foarte vizibile: proteste ale angajaţilor, căderea acţiunilor pe bursă cu 15%, demisii la nivel înalt, afectarea imaginii ţării în ochii investitorilor şi mult consum media, atât din partea jurnaliştilor care au scris numeroase articole în print şi în online, cât şi din partea publicului care le-a citit.
În perioada analizată referirile (articole apărute) la Oltchim au fost în număr de 552 în presa centrală, 575 în presa locală şi 16.568 în site-uri. În topul general al publicaţiilor cu articole despre Oltchim se află cotidienele Azi (50 articole), Ziarul Financiar (47 articole) şi Evenimentul Zilei (46 articole). În analiza pe presa locală, Monitorul de Vâlcea, Transilvania Expres şi Argeşul sunt în fruntea clasamentului, cu 19 articole fiecare despre Oltc