Ştiaţi că majoritatea locomotivelor care rulează pe căile ferate din România, la divizia de călători a CFR, au fost produse la Craiova? Electroputere trăieşte în inimile oltenilor şi a obţinut locul şapte în preferințele cititorilor GdS, care au votat brandurile olteneşti cele mai îndrăgite.
Vocea dispecerei răsună în aerul rece al dimineţii, în Gara Craiova: „Trenul Regio din direcţia (...) soseşte în staţie la linia 3 (...)“ . Peronul este plin de oameni de toate vârstele, care se ridică în picioare la auzul anunţului. Gâfâind şi pufnind, locomotiva veche şi jerpelită se zăreşte în depărtare. „Ce repede merge!“, exclamă colegul meu. Mecanicul execută manevrele de oprire, iar colosul de fier îşi scârşneşte roţile metalice pe calea ferată şi opreşte la câţiva metri de noi. Pe locomotivă scrie mare, cu litere de-o şchioapă, ieşite în relief: ELECTROPUTERE. „Magaoaia“ aceasta care poate trage după ea o mulţime de vagoane a fost produsă, în urmă cu zeci de ani, la uzinele Electroputere. „Rulează, rulează bine. Cu ele ne facem treaba, doamnă, cu locomotivele făcute la Electroputere!“, spune oarecum melancolic Dumitru Farfara, conductor de tren. „Noi le recondiţionăm, le mai reparăm... Sunt unele care arată bine, în ciuda vârstei lor înaintate. Dar să ştiţi că sunt bune şi merg foarte bine. Tot ce avem locomotive la CFR pentru călători sunt produse la Electroputere. Doar pentru aşa-numitele Săgeţi Albastre avem locomotive Siemens, că alea consumă mai puţină motorină, dar, în rest, sunt de la Electroputere. Uitaţi-vă cum arată una recondiţionată“, continuă conductorul, arătând cu mâna către o locomotivă care vine din sens opus. Colorată cu nuanţe de corai „ţipător“ şi gri, aceasta contrastează puternic cu locomotiva care tocmai adusese trenul în gară. Deşi culorile sunt vii, anul fabricaţiei ne atrage atenţia. „Bunicuţa corai“ a fost produsă în 1975 la Electroput