Când te dai jos din microbuz şi vezi o sută de copii aşteptând cu sufletul la gură, într-o curte cam gri, dărăpănată, cu mici bănci albastre şi ierburi peticind asfaltul, uiţi de grijile tale.
Cuminţi, copiii din satul Jilavele, judeţul Ialomiţa, aşteaptau ieri în faţa şcolii venirea oamenilor acelora mari, a reporterilor cu camere imense şi aparate fistichii, care cum se dau jos din autobuz, cum încep să pozeze totul în jur. Dintre şcolăriţele cu berete şi celebra uniformă albastră cu pătrăţele, băieţii cu costume negre şi mici cravate, se văd doamnele învăţătoare, ce încearcă din răsputeri să menţină ordinea.
„Hai, cuminţi, să vă văd doi câte doi, în ordine”, se aude o voce autoritară. Micii şcolari se conformează, pornind încet către sala de sport.
Rechizite pentru 10.000 de copii
Ieri a început oficial campania „Back to school”, finanţată de MoneyGram, o companie lider pe piaţa transferurilor de bani şi dusă la capăt de World Vision, o organizaţie creştină care prin programele sale se ocupă de bunăstarea copiilor.
Cei de la MoneyGram au donat 100.000 de dolari către World Vision cu scopul de a susţine educaţia. Astfel, peste 10.000 de copii din întreaga lume vor beneficia de rechizite pentru noul an şcolar. „MoneyGram consideră că educaţia este un factor esenţial pentru crearea de oportunităţi pentru indivizi, familie şi comunităţi, iar susţinerea iniţiativelor care fac posibil acest lucru este un obiectiv important pentru noi. Astăzi, prin intermediul campaniei globale „Back to school”, susţinem elevi din Ialomiţa, Vaslui, Vâlcea şi Cluj cu rechizitele şcolare de care au nevoie”, declară Radu Pojoga, MoneyGram Country Manager România şi Bulgaria.
Schimburi ad-hoc
În sala de sport imensă, cu podea verde şi bănci de lemn, copiii păreau şi mai mici. Şcolari ştirbi de opt, nouă, zece ani, se uitau miraţi la puhoiul de lume care le