Managerii unei firme de recrutare din Marea Britanie sunt acuzaţi că ar fi cerut angajaţilor cadouri în schimbul zilelor de concediu, potrivit declaraţiilor a peste 60 de persoane, scrie Daily Mail, în ediţia electronică.
Firma Carillion, care s-a ocupat de angajarea personalului non-medical din spitalul Geat Western din Swindon, a recunoscut că au fost "câteva incidente" legate de anumite favoruri acordate angajaţilor în schimbul cadourilor.
Concediu în funcţie de cadou
Angajaţii din personalul auxiliar de la Spitalul Great Western sunt imigranţi indieni şi reclamă că au fost obligaţi să ofere bani, bijuterii, alcool şi ţigări în schimbul concediului de odihnă.
Muncitorii au sesizat autorităţile şi au înaintat o reclamaţie privind discriminarea în muncă. Totodată, angajaţii mai reclamă faptul că au fost ameninţaţi în momentul în care au dorit să se înscrie într-un sindicat, deşi firma de recrutare neagă toate acuzaţiile de ordin rasial.
Sesizarea, înaintată către un tribunal specializat în conflicte de muncă, conţine informaţii prin care se dovedeşte că aceste practici sunt folosite de către managerii firmei Carillion, încă din anul 2007.
Mărturiile angajaţilor confirmă acuzaţiile
Paulo Fernandes, unul dintre reclamanţi, a declarat că, în momentul aplicării pentru un post de portar, a fost întrebat ce este dispus să îi ofere directoarei.
Managerul i-a cerut lui Fernandes un lănţişor de aur de ”un anumit gramaj şi lungime, care să fie vizibil", se arată în reclamaţia înaintată către tribunal, scrie Daily Mail.
Fernandes, însoţit de un prieten, s-a dus la domiciliul directoarei şi i-a oferit lănţişorul care aparţinuse soţiei sale.
Cazul lui Fernandes nu este unul izolat, o altă angajată, Irene de Souza, a cerut un concediu de odihnă de 10 zile, în ianuarie 2011.
Pentru cele 10 zile de concediu, Irene a trebui