Aerul lichid ar putea fi combustibilul viitorului, cred oamenii de stiinta britanici, care studiaza in prezent fezabilitatea acestei idei.
Ipoteza a fost enuntata recent, in cadrul unui summit, unde oamenii de stiinta britanici au explicat ca aerul pe care il respiram poate stoca energie daca este racit la minus 190 de grade Celsius, cand devine lichid. Incalzit ulterior, devine gaz, creand presiune ce poate actiona motorul unui vehicul sau genera electricitate.
Proiectul a fost deja pus in aplicare de Highview Power Storage, in Slogh, dovedindu-se astfel ca tehnologia functioneaza. Desi un program pilot, acesta permite alimentarea cu energie a 6.000 de case timp de o ora.
In plus, tehnologia este mai ieftina decat daca ai stoca energie in baterii, informeaza Sky News.
Cat despre folosirea acestui fel de energie pentru autovehicule, asa s-ar elimina o parte dintre problemele intampinate in cazul masinilor electrice, cum ar fi faptul ca sunt scumpe, dar si bateriile cu care acestea functioneaza, motiv pentru care masinile electrice nu sunt potrivite pentru distante lungi. O masina care merge cu aer lichid poate fi imediat reincarcata.
Aerul lichid ar putea fi combustibilul viitorului, cred oamenii de stiinta britanici, care studiaza in prezent fezabilitatea acestei idei.
Ipoteza a fost enuntata recent, in cadrul unui summit, unde oamenii de stiinta britanici au explicat ca aerul pe care il respiram poate stoca energie daca este racit la minus 190 de grade Celsius, cand devine lichid. Incalzit ulterior, devine gaz, creand presiune ce poate actiona motorul unui vehicul sau genera electricitate.
Proiectul a fost deja pus in aplicare de Highview Power Storage, in Slogh, dovedindu-se astfel ca tehnologia functioneaza. Desi un program pilot, acesta permite alimentarea