Legendarul James Bond împlineşte în această lună 50 de ani, având bătrâneţile asigurate cu peste 3 miliarde de dolari în cont doar din încasările din cinematografe şi drepturile TV. Dacă în momentul în care se face vorbire de celebrul agent prima cifră rostită este zero şi pe undeva pe la final se pune un şapte, în industria pe care a generat-o această serie legendară se începe cu o cifră de la 1 în sus urmată de un lung şir de zerouri. Pe 5 octombrie 1962 a fost proiectat, la Londra, filmul "Dr. No", în care Sean Connery, jucând la ruletă, îşi aprinde o ţigaretă şi se prezintă prin formula care a intrat de atunci în legendă: "Bond... James Bond". Cel mai cunoscut agent secret din lume a fost jucat de şase actori diferiţi pe parcursul celor 22 de filme din această franciză.
Prima bornă, aşa cum este şi firesc, legată strict de cinematrografie, spune totul despre un succes mondial, cele 22 de filme "James Bond" realizate până în prezent au generat încasări de 1,6 miliarde de dolari în SUA şi Canada şi peste 3 miliarde de dolari în toa-tă lumea, această serie fiind pe locul al treilea în clasamentul celor mai de succes francize cinematografice.
Ca în multe alte domenii, şi aici publicitatea are un rol foarte important, multe companii centrându-şi campaniile în jurul seducătorului spion. Un exemplu este legat de ceea ce îi place lui Bond să bea. Timp de o jumătate de secol, Bond a băut în filme votcă şi martini. Cum chiar el ne-a învăţat că niciodată nu e bine să spui niciodată, acum la maturitate deplină a schimbat băutura. Compania Heineken şi producătorii ultimului titlu din seria James Bond, intitulat Skyfall, în urma unor negocieri aprinse au decis ca actorul Daniel Craig, ultimul Bond, să filmeze o reclamă pentru celebra bere olandeză. Heineken a plătit 35 de milioane de euro, aceşti bani contribuind decisiv la realizarea ultimului film din serie. @N_