Inventatorul faimosului ou de ciocolata intitulat Kinder Surprise a fost designeul elvetian Henry Roth, care a avut ideea plasarii unui micut cadou atractiv intr-un asemenea ou, ambalat in staniol imprimat multicolor, ca sa atraga atentia copiilor.
Succesul ideii are la baza pe de o parte atragerea copiilor spre stralucitoarea jucarie, iar pe de alta parte pretul scazut, la care nu raman indiferenti parintii, rudele si prietenii, dornici sa scape de o obligatie ocazionala, cu costuri scazute si efecte placute.
Kinder Surprise este in prezent comercializat in peste 50 de tari, unele din ele adoptand denumiri proprii, confotm Big Picture. Elvetianul Henry Roth si-a denumit oul de ciocolata Kinder Surprise, combinand un cuvant german cu unul franco-englez. Germanii ii spun, pe limba lor, "Kinderuberraschung", italienii si spaniolii "Kinder Sorpresa", portughezii si brazilienii "Kinder Surpresa", iar suedezii si norvegienii "Kinderoverraskelse".
Pentru tarile cu clima calda, producatorul Ferrero are o varianta a carei ciocolata se topeste mai greu si o comercializeaza sub numele de "Joy Kinder".
Desi oul cu surpriza este fabricat pentru copii, exista colectionari in lume care si-au facut un hobby din a aduna "surprizele", a le clasa, a le cataloga si a le expune in albune. Un asemenea album, continand 90.000 piese, a fost vandut la o licitaie tinuta in 2007 la pretul de 30.000 euro.
In Statele Unite, vanzarea oualor de ciocolata cu respectiva surpriza nu este permisa, in baza unei legi din 1938, care interzice ca in interiorul produselor alimentare pentru copii sa se afle articole nealimenare. Legea avea in vedere riscul de a oferi copilului un obiect pe care sa-l inghita.
Ca urmare, surpriza din oul de ciocolata comercializat in SUA este o bomboana, dar succesul comercial devine incomparabil mai mic