Raluca Mara, protagonista şi autoarea monodramei “Pasărea Care Nu E”, jucată miercuri, 3 octombrie, de la ora 21.00 în Square #7, în cadrul festivalului Unidrama, a absolvit facultatea de teatru, arta actorului, din cadrul Universitatăţii „Babeş- Bolyai” din Cluj-Napoca în 2010, în acelaşi an a câştigat Premiul Maria Filotti la Gala tânărului actor HOP şi în prezent face parte din trupa Teatrului de Nord Satu Mare. Reporter: Pe unde a mai zburat “Păsărea Care Nu E”, după ce în 2010 te-a ajutat să obţii premiul la Gala HOP?
Raluca Mara: Această jucărie a mea s-a plimbat deasemenea și la Craiova, la invitația companiei Teatrulescu, la Oradea în cadrul Galei Traficantului de Cultură, desigur și la Cluj Napoca. A început acest an, exact după revelion, în Întorsura Buzăului. Rep.: În descrierea spectacolului, pentru “Maratonul Teatrului Independent” din Bucureşti din această toamnă, spui că monodrama s-a născut din “nevoia de a urla lumii o mulțime de lucruri pe care nu aveam curaj să le spunem cu voce tare. Am găsit astfel de lucruri în cuvintele lui Nietzsche, a lui Baudelaire, a lui Romain Gary, Ionescu, Bunuel, Dali, Nabucov sau Mușatescu”, aceştia sunt părinţii sau bunicii textului tău?
R.M.: Toți acești oameni dragi, sunt invitații textului meu. Majoritatea citatelor acestora sunt redate întocmai. Pariul textului este ca Nietzsche, de exemplu, să petreacă o seară frumoasă alături de Katharine Hepburn. O seară în care printre replicile lor se spun bancuri, se dărâmă mituri și se zgândăresc orgolii. Si asta pentru că omul din academie sau cel din curtea școlii primare se deosebesc în esență foarte puțin. Rep.: Cum sunt zilele în care ai spectacol?
R.M.: Ha! Zilele de spectacol sunt zile de ludic și spontaneitate!
Există evident o complicitate între tine și personaj înainte de fiecare spectacol. Atunci când este vorba despre “Pasărea…”, în