Grupul european de aeronautica si aparare EADS si compania britanica de armament BAE Systems eforturi pentru a convinge Germania si investitorii sceptici sa le accepte proiectul de fuziune, cu mai putin de trei zile inainte de termenul limita.
Fuziunea ar duce la crearea celei mai mari companii din domeniul ingineriei aerospatiale si apararii din lume.
Desi Franta si Marea Britanie au fost de acord cu termenii fuziunii, Germania amana sa dea un raspuns, potrivit unor surse implicate in discutii, citate de Bloomberg.
Invesco, principalul investitor al BAR, care detine 13,3% din actiuni, se opune fuziunii din cauza ca lipseste "logica strategica".
"Fuziunea ar ameninta pozitia unica si privilegiata a BAE pe piata americana a apararii si compania nu a reusit sa identifice niciun beneficiu care sa contrabalanseze acest risc", se arata intr-un comunicat al actionarului.
Germania, care nu detine in prezent o participatie directa la EADS, dar este intersata de achizitia unei participatii de la grupul auto Daimler, care controleaza aproximativ 22,5% din EADS, se teme care ar putea fi marginalizata in procesul de decizie din cadul noii structuri. Compania de aparare ar urma sa aiba sediul in Franta, iar operatiunile de aparare se vor desfasura in Londra.
Rezistenta Germaniei ar putea obliga cele doua companii sa solicite extinderea termenului limita acordat de autoritatile britanice dincolo de 10 octombrie.
Grupul european de aeronautica si aparare EADS si compania britanica de armament BAE Systems eforturi pentru a convinge Germania si investitorii sceptici sa le accepte proiectul de fuziune, cu mai putin de trei zile inainte de termenul limita.
Fuziunea ar duce la crearea celei mai mari companii din domeniul ingineriei aerospatiale si apararii din lume.
Desi Fra