Arhiva Naţională a Statelor Unite ale Americii a făcut publice documente care scot la iveală intenţia acestei ţări, în colaborare cu o companie canadiană, de a construi o farfurie zburătoare operaţională pentru misiuni de patrulare aeriană, scrie Daily Mail.
Schiţele unei astfel de aeronave datează din 1950, proiectul, numit “Project 1794”, fiind întrerupt în 1960 din cauza faptului că armata americană nu a putut, ca tehnologie existentă la acel moment, să îndeplinească cerinţele fişei tehnice. Inginerii au reuşit doar crearea unui prototip care zbura la doi metri deasupra solului.
blogs.archives.gov
Într-un document din 1956, se arată că aeronava ar fi trebuit să atingă viteza de 4.900 de kilometri pe oră şi să ajungă la o altitudine de peste 30.000 de metri, fiind proiectată să decoleze şi să aterizeze vertical. Potrivit aceloraşi schiţe, farfuria zburătoare ar fi fost controlată şi stabilizată prin jeturi de propulsie, inginerii estimând la acel moment că distanţa dintre New York şi Miami ar fi fost parcursă, cu ajutorul acestei nave, în aproximativ 24 de minute.
blogs.archives.gov
Potrivit aceleaşi surse, prototipul construit în cadrul proiectului 1794 ar fi fost estimat, la acea vreme, la peste trei milioane de dolari.
blogs.archives.gov
Arhiva Naţională a Statelor Unite ale Americii a făcut publice documente care scot la iveală intenţia acestei ţări, în colaborare cu o companie canadiană, de a construi o farfurie zburătoare operaţională pentru misiuni de patrulare aeriană, scrie Daily Mail.
Schiţele unei astfel de aeronave datează din 1950, proiectul, numit “Project 1794”, fiind întrerupt în 1960 din cauza faptului că armata americană nu a putut, ca tehnologie existentă la acel moment, să îndeplinească cerinţele fişei tehnice. Inginerii au reuşit doar crearea u