Amânarea procedurii de vânzare a CFR Marfă, eşecul privatizării Oltchim şi intrarea în insolvenţă a Hidroelectrica, toate în timpul guvernului Ponta, eşecul privatizării Cupru Min în guvernul Ungureanu, amânarea mai multor listări importante ale unor companii de stat în timpul ultimelor trei guverne, asta s-a ales din privatizările de anul acesta din care statul miza să scoată 1 miliard de euro.
Visul fostului premier Mihai Răzvan Ungureanu din martie curent împărtăşit şi de alţii, anume că vedem o "efervescenţă" a reluării activităţii economice după oferta fabuloasă depusă pentru privatizarea Cupru Min (200 mil euro) s-a spulberat. Era vremea în care, la nivel guvernamental, nu se punea problema unui eşec, ci se ridica întrebarea: ce să facem cu aceşti bani, 1 mld. euro? Se vehicula crearea unui fond de dezvoltare din care să fie alimentate investiţiile. "Efervescenţei" i-a luat locul uluiala: insolvenţa Hidroelectrica, Dan Diaconescu, câştigător al licitaţiei pentru privatizarea Oltchim şi amânarea vânzării CFR Marfă.
"Aceste privatizări nu au fost bine pregătite. De fapt, ne-am bătut joc", spune analistul financiar Dragoş Cabat.
CFR Marfă ar fi trebuit scos la privatizare până la finele anului. E greu de crezut că acest termen mai poate fi respectat, spune acum Horaţiu Buzatu, secretarul general adjunct al Ministerului Transporturilor.
Guvernul intenţiona să vândă prin licitaţie cu strigare un pachet de acţiuni reprezentând 100% din capitalul social al CFR Marfă, precum şi pachetul care va fi deţinut de stat în urma conversiei datoriilor societăţii în acţiuni şi cel rezultat în urma compensării datoriilor CFR Marfă către CFR S.A.
Iniţial, ministrul de resort anunţase că strategia de privatizare a CFR Marfă va fi aprobată în şedinţa Guvernului din 26 septembrie, iar privatizarea va fi gata până la finele anului. Dar totul a căz