Responsabilitatea si interesul companiilor este de a creste profitul. Este CSR- ul incompatibil cu o astfel de conceptie? Se exclud cei doi termeni?
Pentru multe companii care actioneaza global, cum este si Henkel, termenul CSR a fost inlocuit cu termenul mult mai generos " sustainability (sustenabilitate/ devoltare durabila) " tocmai pentru a arata extinderea preocuparilor companiei. Practic, astazi companiile fac eforturi pe care nu le-au mai facut nicioadata pana acum, pentru reducerea amprentei de-a lungul intregului lant valoric (value chain), de la materii prime pana la reciclarea ambalajelor. Sunt eforturi ale industriilor care isi unesc fortele pentru a livra "sustainable growth".
Astazi companiile doresc sa creasca business-ul in mod sustenabil. Si acest fapt presupune ca obiectivele ecologice si cele economice sa fie interconectate, sa existe un management responsabil din punct de vedere economic al resurselor. Numai reducand consumul de resurse companiile vor putea sa livreze in continuare produse pentru populatia in continua crestere a planetei.
De exemplu, strategia de sustenabilitate Henkel inseamna mai multa valoare pentru clienti, consumatori, comunitati si implicit companie, in paralel cu reducerea amprentei produselor Henkel.
Deci cei doi termeni nu se exclud, ci dimpotriva, se completeaza. Astazi de vorbeste despre "systemic CSR" (cf. Wayne Vasser, fondator & director CSR International), ceea ce inseamna ca fiecare individ isi asuma responsabili tatea pentru devoltare durabila, conform competentelor sale, profesional si personal.
In ce masura practicile CSR ajuta la dezvoltarea de noi aptitudini angajatilor? Contribuie CSR- ul la dezvoltarea personalului?
CSR si HR- cum influenteaza politicile de CSR implicarea angajatilor si performanta.
Pentru compania Henk