Deşi previziunile de la începutul anului erau optimiste, 2012 nu a fost un an foarte bun pentru industria media
Piaţa a fost afectată de consumul încă în scădere şi de instabilitatea politică crescută care a afectat semnificativ economia ţării
Cei mai mulţi bani s-au dus către TV, în timp ce presa scrisă a fost cel mai afectat canal media
Cu toate că previziunile de la începutul anului privind evoluţia pieţei media din România erau optimiste, 2012 nu a fost un an atât de bun precum se aşteptau specialiştii din domeniul comunicării. "Pe fondul instabilităţii politice crescute care afectează semnificativ economia - deprecierea monedei locale fiind unul dintre cei mai vizibili indicatori şi cu impact major imediat - şi în condiţiile unui consum încă în scădere, nu mai este o surpriză că anul 2012 este al patrulea an consecutiv de scădere a investiţiilor media în România", se arată într-un raport privind evoluţia industriei de media, realizat de Zenith România.
Reprezentanţii agenţiei explică faptul că este vorba de un declin mai lent, mai mic de 10%, dar cu atât mai dureros având în vedere premisele potenţial pozitive ale acestui an. "În plus, contextul dificil atât local cât şi global (mai ales european), nu ne ajută nici la vizibilitate pe termen lung, revizuirile trimestriale nemaifiind doar rafinări ci chiar schimbări majore (cum s-a întâmplat la jumătatea acestui an). Categoric, trăim vremuri interesante, în care schimbarea e singura constantă", au declarat aceştia.
Cupa Mondială şi Jocurile Olimpice au revitalizat piaţa pe termen scurt
Cu toate acestea, conform Zenith România, industria media oferă oportunităţi importante. "Este remarcabil faptul că piaţa media continuă să ofere numeroase oportunităţi de comunicare: producţiile TV locale (majoritatea folosind formate internaţionale de succes) livrează perform