Trebuie să fie destul de dificil să pregăteşti o nouă variantă a unui produs extrem de popular, aşa cum a fost de-a lungul timpului motocicleta de enduro-touring BMW R 1200 GS. Asta şi pentru că cei 170.000 de clienţi care au plecat acasă cu acest motor s-au arătat, indiferent de varianta achiziţionată, încântaţi de alegere. Şi noi, cei care nu avem încă un "R 1200", am fost martori la succesul producătorului german. Nu cred că există român care să fi călătorit pe şoselele din vestul Europei şi să nu fi văzut măcar o singură dată o astfel de motocicletă, încărcată de bagaje, prafuită sau plouată, rulând cu graţia unei limuzine.
Astfel, băieţii deştepţi de la BMW au lucrat la ceea ce se vrea a fi o variantă nouă, cu un look specific perioadei în care ne aflăm, dar şi cu performanţe îmbunătăţite la fiecare capitol. Riscant? Aşa credem şi noi, chiar dacă pe foaie noul R 1200 GS se prezintă foarte bine.
Motorizare - schimbare la nivelul sistemului de răcire
Propulsorul boxer al noului R 1200 GS 2013 foloseşte răcirea cu aer/lichid, însă uleiul de răcire a fost înlocuit cu un amestec de apă şi glicol. Suna complicat, dar rezultatul este că se asigur un nivel mai ridicat al capacităţii de absorbţie a caldurii din partea lichidului de răcire. S-au produs modificări şi la nivelul ambreiajului, acum unul în baie de ulei.
Pilotaj - pilot automat şi E-gas, acceleraţie controlată electronic
Pentru că vorbim despre modelul 2013 nu ar trebui să ne surprindă faptul că acceleraţia este controlată electronic. Sistemul E-gas constituie o îmbunătăţire semnificativă în ceea ce priveşte controlul şi răspunsul motorului. Desigur, avem de ales între cinci moduri de a pilota motocicleta. Rain, Road, Dynamic, Enduro şi Enduro Pro pot fi selectate pentru a adapta motocicleta la condiţiile în care se va rula. Pneurile noului R 1200 GS vor avea dimensiunile 120/70