Volumul platilor online cu cardul a atins valoarea de 165,8 milioane euro in perioada ianuarie-septembrie din acest an, in crestere cu 38% fata de aceeasi perioada a anului trecut si peste valoarea tranzactiilor totale inregistrate la nivelul anului 2011, conform datelor Romcard. In perioada mentionata, prin platforma de plati online PayU s-au inregistrat tranzactii in valoare de 138,4 milioane de euro.
"In aproape 7 ani, volumul platilor online a crescut de la 10 milioane de euro la peste 165 milioane, pastrand constant un ritm de crestere de doua cifre, chiar si in perioada de criza. Din datele pe care le detinem, rata penetrarii platii online creste intr-un ritm mai lent, fiind relativ constanta in ultimii doi ani" a declarat Andreia Stavarache, Sales & Marketing Manager in cadrul furnizorului de solutii de comert electronic PayU.
Anul trecut, volumul comertului electronic cu plata online a inregistrat o crestere cu 24% fata de anul 2010, ajungand la valoarea de 158,9 milioane euro, conform datelor Romcard, iar prin platforma PayU a fost procesat un volum de 138,8 milioane de euro.
Conform datelor din sistemul de plati PayU 86% dintre cumparaturi au fost efectuate din Romania, restul tranzactiilor provenind din alte 199 de tari, in special din Italia, Marea Britanie, Spania, Franta, Germania, Irlanda, Belgia si Cipru.
"Desi majoritatea tranzactiilor sunt efectuate din Romania, observam o crestere importanta a tranzactiilor din anumite tari. De exemplu, tranzactiile din Ungaria, Polonia si Marea Britanie au crescut cu 25%, 25% si respectiv 21%. Acest lucru demonstreaza un potential important de care magazinele online ar trebui sa tina cont", a precizat Marin Mitroi, Director General Romcard.
Potrivit acestor date, cele mai bune evolutii au fost inregistrate de magazinele online care vand cupoane de reduceri, confectii, cad