Desi criza economica a afectat afacerile din toata lumea, unele companii au reusit sa treaca cu bine de aceasta perioada dificila si sa isi intareasca pozitia pe piata.
Ca in fiecare an, Interbrand a realizat un clasament al celor mai valoroase branduri din lume.
Pentru intocmirea lui s-au luat in calcul performantele financiare, puterea marcii in raport cu principalii concurenti si pozitia sa in raport cu grupul sau tinta.
Top 3 cele mai valoroase companii, pe categorii:
Tehnologie
Asa cum era de asteptat, cea mai valoroasa companie IT este Apple.
Firma fondata de Steve Jobs a crescut in ultimii 11 ani de peste 14 ori, cel mai mare salt fiind inregistrat in perioada 2011 - 2012, cand a urcat de la 33,492 milioane de dolari, la 75,568 miliarde de dolari.
De altfel, producatorul de telefoane iPhone se afla pe locul al doilea in clasamentul general al celor mai valoroase companii, dupa Coca-Cola.
Puterea unui brand: Coca Cola valoreaza 77 de miliarde de dolari
Google vine tare din urma, deoarece compania valoreaza, conform clasamentului din 2012, 69,726 miliarde de dolari. Pe locul trei se afla Microsoft, care a avut un declin in ultimele luni, valoarea sa ajungand la 57,853 miliarde de dolari.
Bunuri de larg consum
Gilette isi mentine suprematia in aceasta categorie, valoarea companiei totalizand 24,898 miliarde de dolari, in 2012.
Pe locul al doilea se regaseste Kellogg's, cu 12,068 miliarde de dolari, fiind urmata de Pampers, cu 11,296 miliarde de dolari.
Servicii financiare
Cardurile de credit de la American Express au fost foarte populare si in acest an, compania reusind sa se mentina lider in categoria serviciilor financiare, cu o valoare estimata la 15,702 miliarde de dolari.
Banca american