Valoarea plăţilor online cu cardul a crescut cu 38% în primele nouă luni, la 165,8 milioane euro, depăşind cifra înregistrată pe întreg anul 2011, a anunţat luni PayU România, informează Mediafax.
"În aproape 7 ani, volumul plăţilor online a crescut de la 10 milioane de euro la peste 165 milioane, păstrând constant un ritm de creştere de două cifre, chiar şi în perioadă de criză. Din datele pe care le deţinem, rata penetrării plăţii online creşte într-un ritm mai lent, fiind relativ constantă în ultimii doi ani. Acest lucru demonstrează că plata online nu mută bani din offline, ci aduce o creştere reală de venituri. Iar rolul procesatorilor este să ofere acele produse şi servicii de care comercianţii au nevoie şi care să se integreze perfect în fluxurile lor logistice şi operaţionale", a declarat directorul de vânzări şi marketing al PayU România, Andreia Stavarache.
Din totalul plăţilor online, platforma PayU a înregistrat tranzacţii în valoare de 138,4 milioane de euro, reprezentând 83,5%.
Conform datelor Romcard, 86% dintre cumpărături au fost efectuate din România, restul tranzacţiilor provenind din alte 199 de ţări, în special din Italia, Marea Britanie, Spania, Franţa, Germania, Irlanda, Belgia şi Cipru.
"Deşi majoritatea tranzacţiilor sunt efectuate din România, observăm o creştere importantă a tranzacţiilor din anumite ţări. De exemplu, tranzacţiile din Ungaria, Polonia şi Marea Britanie au crescut cu 25%, 25% şi respectiv 21%. Acest lucru demonstrează un potenţial important de care magazinele online ar trebui să ţină cont", a spus directorul general al Romcard, Marin Mitroi.
Datele PayU arată că, în perioada analizată, cele mai bune evoluţii au fost înregistrate de magazinele online care vând cupoane de reduceri, confecţii, cadouri şi jucării.
"Acestea şi-au majorat vânzările (numărul de tranzacţii) cu 106%, 79%, 62%