Orasul american Ann Arbor, de langa Detroit, este locul in care 3.000 de automobile testeaza, de la sfarsitul anului trecut, un sistem menit sa evite accidentele si sa fluidizeze traficul.
Fiecare din cele 3.000 de automobile este dotat cu sisteme wireless, ceea ce permite automobilelor sa comunice intre ele, precum si cu semafoarele din oras. Tehnologia este cunoscuta sub numele de ”Vehicle to Vehicle (V2V)” sau ”Vehicle to Infrastructure (V2I)” si permite soferilor sa primeasca informatii despre celelalte automobile aflate in trafic, pe o raza de 300 de metri.
Computerele instalate la bord sunt informate in permanenta cu privire la pozitionarea sau viteza automobilelor de langa ele si, cand situatia o impune, pot emite semnale acustice care sa avertizeze asupra pericolului iminent. De exemplu, soferii sunt avertizati, atunci cand vor sa schimbe banda, daca se apropie o alta masina din unghiul mort sau atunci cand automobilul din fata franeaza, in cazul in care soferul nu observa la timp.
Computerul de bord poate avertiza, de asemenea, daca un alt automobil vine din lateral sau daca o masina parcata pe marginea drumului este pe cale sa se incadreze in trafic.
Sistemul V2I asigura comunicarea automobilelor cu semafoarele, astfel incat acestea sa se adapteze in functie de numarul masinilor din trafic si de viteza lor.
De asemenea, manevrele automobilelor care isi comunica permanent situatia sunt monitorizate. De exemplu, daca se constata ca majoritatea automobilelor din trafic franeaza intr-un anumit punct, este un semnal ca este o groapa in asfalt sau o alta problema care stanjeneste traficul, autoritatile putand actiona cat mai rapid pentru a remedia problema.
In cazul in care s-a petrecut totusi un accident, automobilele care trec prin zona sunt alertate, computerul sugerand trasee alterna