Expansiunea francizelor din ţara noastră ar putea lua avânt în următorii doi-trei ani, ţinând cont de numeroasele idei de afaceri în sistem de franciză pe care francizorii din state precum China, India, Portugalia şi Statele Unite ale Americii (SUA) le propun antreprenorilor din ţara noastră.
Asociaţia Română de Franciză (ARF), echipă care se ocupă de promovarea unor afaceri cu renume internaţional în mediul de business local, subliniază intenţia unor branduri mari de a intra pe piaţa românească.
Cele mai importante ieşiri de pe această piaţă din ultimul an au fost ale companiilor "Burger King" - în domeniul alimentar şi al retailerilor de îmbrăcăminte "Kiabi" şi "Sprider". Aceste branduri ar putea fi înlocuite curând, deoarece fast-food-ul, retailul, serviciile şi saloanele cosmetice rămân cele mai căutate domenii în care se pot dezvolta afaceri de tip franciză, potrivit ARF.
Sectorul alimentar de tip fast-food local ar putea avea încă un competitor în compania "Back Yard Burgers", un posibil înlocuitor al lanţului de restaurante "Burger King"; în zona de fashion, indienii de la "Kazari" vor să introducă hainele create într-un stil indo-vestic, iar un nou jucător pe piaţa de retail ar putea fi compania chineză "Ace Internaţional" - care propune un magazin dedicat achiziţiilor necesare locuinţelor. Pe lângă acestea, franciza "BodyConcept" se adresează pieţei de estetică şi înfrumuseţare şi promite preţuri rezonabile clienţilor.
(Interviu cu Constantin Anton, preşedintele Asociaţiei Române de Franciză)
Reporter: Cum a evoluat piaţa francizelor din ţara noastră, după al treilea trimestru din acest an?
Constantin Anton: Piaţa a rămas cam la acelaşi nivel cu anul trecut, înregistrând o uşoară creştere, de câteva procente, însă mai sunt câteva luni până la sfârşitul anului, când s-ar putea trage concluziile corecte. Speranţa mea