In urmatorii 8 ani vor fi gata Coridorul IV si o parte din Autostrada Transilvania, iar trenurile vor circula cu 160 km/h pe principala cale ferata.
Ministerul Transporturilor a demarat ieri procedurile de achizitie pentru avizele de mediu necesare aplicarii Master Planului General de Transport, document care arata cum va fi infrastructura romaneasca in viitorii ani. „Adevarul" a selectat principalele coordonate ale acestui megaproiect, astfel ca va putem prezenta in ce stadiu vom fi cu autostrazile, drumurile nationale, caile ferate, porturile si aeroporturile in anul 2020.
La intrebarea daca vor fi gata, intr-adevar, toate lucrarile prevazute acolo nu putem raspunde decat ca exista sanse destul de mari, avand in vedere ca Uniunea Europeana va pune la bataie peste 4,5 miliarde de euro numai pentru cele prevazute sa fie finalizate pana in 2015, urmand ca finantarea pana in 2020 sa fie asigurata prin urmatorul tronson bugetar comunitar (2014-2020).
Opt ore cu masina de la Nadlac la Constanta
Coridorul rutier IV paneuropean, care va traversa Romania de la Vama Nadlac la Constanta prin Arad, Timisoara, Orastie, Sibiu, Pitesti si Bucuresti, are in total 865 de kilometri si este exploatat pe mai putin de 350 de kilometri. Cand va fi gata, cu o viteza medie de 120 de kilometri pe ora si doua-trei pauze de respiro pentru soferi si pasageri, masinile vor parcurge aceasta distanta in 8 ore.
In prezent, pe Coridorul IV se poate circula in regim de autostrada doar de la Arad la Timisoara, de la Pitesti in vestul Bucurestiului si din estul Bucurestiului la Constanta.Tot pe Coridorul IV, dar in varianta feroviara, Romania va fi strabatuta de la Curtici la Constanta intr-un timp si mai scurt, avand in vedere ca trenurile de pasageri vor putea circula cu 160 km/h, iar cele de marfa - cu 120 km/h. In prezent sunt