Salariile din social media au inregistrat in acest an o scadere comparativ cu 2011, avand in vedere ca a crescut ponderea celor care declara salarii sub 500 de euro si a scazut ponderea celor care au salarii peste acest nivel, conform studiului State of Social Media, realizat de Stillae, Evensys si Portal HR.
Estimarea salariului mediu lunar arata o scadere de la circa 850 de euro in 2011 la circa 660 euro.
Cele mai fecvente joburi in domeniu sunt cele de social media manager si social media specialist. In comparatie cu 2011 cand doar 10% dintre angajatii in social media detineau functia de manager, in acest an procentul este de 20%.
In schimb, o scadere semnificativa a ponderii s-a inregistrat in randul functiilor de PR consultant ( de la 16% in 2011, la 6% in 2012) sau web marketer (6% in 2011 la doar 1% in acest an).
Cei mai bine platiti sunt social media managerii care pot castiga pana la 1500 de euro, in cazul celor din categoria sernior. Salariul unui copywriter este cuprins intre 350 si 700 de euro, venitul lunar al unui DTP-ist variaza de la 400 si 550 de euro, iar al unui social media specialist intre 300 si 600 de euro. Sumele se modifica in functie de experienta angajatului.
Studiul mai arata ca cei mai multi angajati cu responsabilitati de social media vin din domenii precum: relatii publice (19%), online (11%) si presa (9%).
Principalele responsabilitati ale acestor angajati constau in managementul conturilor sociale si postarea si revizuirea continutului. Comparativ cu anul trecut, in 2012 activitatea de derulare si monitorizare a campaniilor (Facebook Ads, Bannere, campanii pe bloguri) a inregistrat o crestere (+5) intrand in Top 5 alaturi de: managementul conturilor (85%), postare si revizuirea continutului (84%), managementul conversatiilor (60%), monitorizarea brandului concur