Din cauza Legii Educaţiei ce conţine numeroase anomalii, unităţile şcolare nu îşi pot achiziţiona cu banii pe care îi obţin prin forţe proprii materialele de care au nevoie în vederea desfăşurării activităţii şcolare.
Este şi cazul elevilor de la Colegiul Economic „Andrei Bârseanu”, de la profilul bucătar-ospătar, care trebuie să îşi aducă de acasă, farfurii, căni sau tacâmuri, pentru a putea face practica.
„Pentru a se perfecţiona într-o anumită meserie, elevii au nevoie şi de astfel de obiecte. La şedinţa de Consiliul de Administraţie a liceului mi s-a explicat faptul că, în ciuda faptului că au fonduri proprii, nu pot face astfel de achiziţii”, a precizat consilierul local Mircea Boriceanu.
Acesta a precizat că până la modificare legislaţiei va căuta o formulă pe plan local, pentru ca materialele de care au nevoie elevii să fie achiziţionate prin intermediul municipalităţii. „50% veniturile proprii obţinute de o şcoală se duc la bugetul Primăriei. Eu cred că ar fi mai bine ca banii să fie redirecţionaţi către unităţile care nu au fonduri proprii, pentru a-şi rezolva problemele de finanţare. Într-un sistem de învăţământ modern, autofinanţarea este principala sursă de susţinere pentru o şcoală”, este de părere Boriceanu.
Din cauza Legii Educaţiei ce conţine numeroase anomalii, unităţile şcolare nu îşi pot achiziţiona cu banii pe care îi obţin prin forţe proprii materialele de care au nevoie în vederea desfăşurării activităţii şcolare.
Este şi cazul elevilor de la Colegiul Economic „Andrei Bârseanu”, de la profilul bucătar-ospătar, care trebuie să îşi aducă de acasă, farfurii, căni sau tacâmuri, pentru a putea face practica.
„Pentru a se perfecţiona într-o anumită meserie, elevii au nevoie şi de astfel de obiecte. La şedinţa de Consiliul de Administraţie a liceului mi s-a explicat faptul că, în ciuda faptului că au fonduri proprii,