Arhitecţii francezi spun că autostrada suspendată nu va rezolva problema traficului și va atrage şi mai multe maşini. Sursa: CODRIN PRISECARIU
Primarul general al Bucureştiului, Sorin Oprescu, a fost puternic criticat de către specialişti în arhitectură şi urbanism francezi. Arhitecţii spun că proiectul va atrage şi mai multe maşini și va rezolva problema traficului doar pentru moment.
„Este clar ca soluțiile care au funcționat în anii '70 nu pot rezolva problemele din traficul de astăzi”, spune Alain Bourdin profesor de urbanism la Universitatea Paris Est, citat de AFP.
În opinia acestuia, autoritățile nu pot limita traficul mașinilor până când nu oferă o alternativă reală, adică un transport public foarte bine pus la punct.
1,5 miliarde de euro pentru un drum din visul primarului general
Construcţia autostrăzii suspendate din Capitala României ar putea avea un cost de 1,5 miliarde de euro. Sunt prevăzute șase benzi şi să treacă prin mai multe cartiere rezidenţiale, inclusiv peste unul dintre cele mai mari parcuri bucureştene, Herestrău.
„Asta înseamnă că un kilometru va costa mai mult de 100 milioane de euro, pe când media europeană este de cinci milioane", a declarat Nicuşor Dan, preşedintele asociaţiei Salvaţi Bucureştiul.
Cu toate acestea, edilul Capitalei a declarat prioritar acest proiect, pe care vrea să îl termine până în 2016.
„Fondurile nu vor veni de la buget. Va fi construită prin parteneriat public - privat. Investitori din China, SUA, Rusia şi Coreea de Sud s-au arătat interesaţi de proiect”, a declarat Sorin Oprescu.
Dacă autostrăzile urbane sunt populare în oraşele mari din Asia, în vestul Europei prioritatea o reprezintă reducerea traficului şi a aglomeraţiei din oraşe.
„Pe termen scurt, o nouă autostradă ar putea da tendința de calmare a congestiei din trafic, dar după un timp acesta atrage doar mai