Specialiştii din domeniul economiei au afirmat de nenumărate ori că o perioadă de criză poate fi benefică
pentru cei care ştiu să se adapteze rapid situaţiei
În condiţii de criză, marile companii aleg să se reorienteze către pieţe noi pentru a putea rămâne
competitive
Este şi cazul unuia dintre cei mai mari operatori de servicii de logistică şi distribuţie la nivel mondial: GEFCO
Grupul francez este recunoscut în principal pentru activitatea de logistică auto pe care o prestează pentru producători importanţi din toată lumea încă de la înfiinţarea sa de către PSA Peugeot Citroen în anul 1950. Din cauza problemelor majore cu care se confruntă industria auto în ultimii ani, GEFCO a decis să-şi îndrepte atenţia şi către alte pieţe în care nu era atât de prezent până acum. Câteva dintre pieţele pe care mai activează GEFCO sunt: componente şi piese auto, vehicule cu două roţi (moto), electronice şi electrocasnice, retail, cosmetice. În România, GEFCO este prezent din anul 2005 şi deţine două platforme logistice în Bucureşti (4.000 mp) şi Arad (1.100 mp) şi trei platforme auto la Mioveni, Curtici şi Bucureşti. În ţara noastră, grupul francez are ca activitate de bază logistica auto, realizând transporturi pentru Dacia, Citroen, Renault, Hyundai şi Ford. Pentru a ne putea face o idee mai bună despre strategia pe care grupul francez a adoptat-o pentru pieţele româneşti, dar şi cele din afară, am luat legătura cu directorul de Marketing şi Vânzări pe România, Tolga Oran.
Cele mai interesante pieţe la ora actuală sunt în estul Europei şi chiar mai departe, observăm un interes din ce în ce mai ridicat pentru pieţele din Europa Centrală şi de Est şi chiar cele din Orientul Mijlociu. GEFCO a deschis chiar anul acesta sucursale noi în Bulgaria şi Kazahstan, dar a continuat să-şi intensifice activitatea şi pe pieţele pe care grupul era de