Şantierele de autostrăzi finanţate din bani europeni, precum Orăştie-Sibiu sau Nădlac-Arad (lot 2), care înaintau în vară cu până la 10% pe lună, şi-au redus ritmul de construcţie până la 1-2% în intervalul 1 august-1 septembrie.
Cele mai importante zece şantiere de autostrăzi au înaintat în medie cu 4,4% în intervalul 1 august - 1 septembrie, o perioadă în care lucrările de construcţie ar trebui să avanseze într-un ritm susţinut, având în vedere vremea favorabilă, relevă o analiză a ZF pe baza datelor transmise de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Ritmul cu care au înaintat aceste şantiere este ceva mai mic comparativ cu cele înregistrate în lunile precedente, iunie şi iulie, când autostrăzile avansau, în medie, cu circa 5%.
Este pentru a opta oară în ultimul an când ZF monitorizează evoluţia celor mai importante zece şantiere de autostrăzi din România, în încercarea de a oferi o imagine cu privire la modul în care înaintează lucrările.
Cel mai important avans din ultima lună de vară s-a înregistrat, la fel ca şi în lunile precedente, pe primul lot al autostrăzii Timişoara-Lugoj, cu o lungime de circa 9,5 kilometri: peste 14%. De altfel, în câteva zile acest tronson ar urma să fie gata sau cel puţin asta susţine unul dintre constructorii acestui sector de autostradă, Spedition UMB. La polul opus, pe celelalte autostrăzi realizate din fonduri europene de pe Coridorul IV paneuropean, ritmul de construcţie a încetinit în ultima lună de vară. Exemple în acest sens sunt cele patru loturi de pe autostrada Orăştie-Sibiu, care dacă în luna iulie avansau cu circa 9-10% fiecare, în luna august acestea au înaintat cu cel mult 2%. Şi în cazul autostrăzii Deva-Orăştie, construit de austriecii de la Strabag şi de firma Straco Grup, controlată de Alexandru şi Traian Horpos, avansul s-a domolit: dacă