Varietatea tot mai mare de dispozitive mobile conectate la Internet creşte prezenţa şi timpul românilor pe social media, indică un studiu al companiei Intel, realizat de Mercury Research, remis romanialibera.ro.
Cercetarea, denumită "Intel UltraYou", arată că există un decalaj între profilul românilor din social media şi cum sunt ei în realitate.
Varianta "virtuală" este îmbunătăţită pentru a impresiona prietenii din listă. Pentru 91% dintre cei intervievaţi, cea mai mare "minciună socială" a româncelor este postarea de fotografii selectate, în care arată mai bine ca în realitate. De asemenea, 77% dintre respondenţi susţin că şi bărbaţii se fac vinovaţi de aceeaşi deprindere.
O a doua minciună socială frecventă a româncelor şi românilor este postarea informaţiilor care îi face să pară mai inteligenţi. Pe locul trei în topul neadevărurilor din social media se situează check-in-urile: aproape 53% dintre respondenţi susţin că româncele îşi dau check-in doar din locuri elegante, în timp ce 46% susţin acelaşi lucru şi despre bărbaţi.
Conform respondenţilor, motivele "minciunilor sociale" ale româncelor sunt (în ordinea importanţei): dorinţa de a impresiona alte persoane, găsirea dragostei sau prieteniei şi mascarea nesiguranţei. Bărbaţii români denaturează deliberat adevărul pe reţelele de socializare întâi cu scopul de a impresiona alte persoane, apoi pentru a-şi masca nesiguranţa şi pentru a găsi dragoste sau prietenie.
Alter ego-ul din mediul online influenţează vieţile reale ale românilor. Din totalul respondenţilor la studiul "Intel UltraYou", 42% au declarat că îşi doresc să semene mai mult cu "eul" lor virtual. Dorinţa de a se asemăna cu profilul din social media atrage acţiuni din partea românilor "sociali". Spre exemplu, 36% din respondenţi au declarat că citesc mai mult din constrângerea de a "da mai bine