O cercetare a Daedalus Millward Brown, realizata pentru PayPoint Romania, principalul operator de plati in numerar si incarcare electronica prin puncte de retail, arata care este modul in care romanii gestioneaza plata facturilor si metodele preferate de plata.
Astfel, 44,8% dintre romanii intervievati considera ca plata facturilor prin terminale electronice instalate in magazine este cea mai avantajoasa metoda, in timp ce plata la casieriile furnizorilor este preferata de doar 21,95%.
In clasament urmeaza oficiile postale, cu 11,5%, plata la ghiseul bancilor - 11,2%,plata direct prin ATM, in banci - 6,1%, prin internet - 3,9%, si numai 0,5% prin debit direct.
De asemenea, cercetarea ofera informatii relevante si despre comportamentul de plata al romanilor, una dintre concluziile principale fiind prioritizarea platii facturilor, in defavoarea altor tipuri de cheltuieli. Astfel, majoritatea romanilor (63,7%) isi planifica bugetul avand in vedere mai intai plata facturilor, in timp ce, la polul opus, 12,75% dintre ei sustin ca nu isi fac nicio planificare a bugetului. Intermediar, 23,55% dintre romani afirma ca isi planifica atent bugetul, dar in anumite cazuri au alte prioritati decat facturile.
Comportamentul atent si responsabil este reflectat si de raportarea romanilor cu privire la termenul limita de plata - 52,4% declara ca isi platesc intotdeauna facturile inainte de scadenta, 39,65% platesc frecvent inainte de scadenta, in timp ce doar 7,95% declara ca isi platesc facturile frecvent sau chiar intotdeauna dupa scadenta.
In ceea ce priveste timpul petrecut lunar pentru plata tuturor facturilor, 75% dintre utilizatorii serviciilor PayPoint estimeaza ca petrec mai putin de zece minute pe luna in acest scop, in timp ce doar 11,7% dintre non-utilizatorii PayPoint reusesc aceasta performanta; astfel majoritatea