Evoluţia continuă a economiei globale şi competiţia tot mai strânsă pentru ocuparea unui loc de muncă devine o problemă cu care din ce în ce mai mulţi tineri se confruntă, chiar şi după absolvirea unei facultăţi. Cerinţele tot mai mari ale societăţii moderne în dezvoltare determină ca, pe langă competenţele tehnice, să fie necesare şi abilităţile interpersonale care oferă un atu valoros candidatului care le deţine.
În acest sens, EESTEC LC Bucharest te invită, în perioada 24-28 octombrie, la evenimentul Soft Skills Academy, o sesiune de trainguri organizate în două module - management şi vânzări, menite să iţi dezvolte abilităţi de vânzare şi negociere, respectiv leadership şi comunicare.
Prin traininguri de soft skills, studii de caz, aplicaţii practice, lucru în echipă şi discuţii libere, evenimentul îşi propune să vină în ajutorul studenţilor cu scopul de a îi pregăti să întâmpine cu succes cerinţele angajatorilor.
Majoritatea studenţilor consideră că este de ajuns să stăpâneşti foarte bine noţiunile pe care le-ai acumulat şi că, în acest fel, succesul va fi de partea lor. Însă mulţi dintre noi întâmpină greutăţi din punct de vedere profesional şi la întrebarea "ce am greşit?" nu găsim un răspuns. Ce este diferit între cel care a avut realizări sau şi-a atins scopurile şi acela care şi-a pierdut încrederea în sine şi s-a rătăcit?
Nu contează cât de pregătit eşti pe partea de "hard skills" dacă nu poţi transmite eficient celor din jur acest lucru. Comunicarea în sfera profesională este ridicată la rang de artă, mai ales într-un mediu în care te faci din ce în ce mai greu auzit sau înţeles. Toate caracteristicile care fac comunicarea şi relaţiile interpersonale mai eficiente sunt denumite soft skills.
Două studii realizate în Statele Unite ale Americii arată faptul că pentru o poziţie entry level contează în proporţie de 50% abilităţile