In timp ce marile orase din Europa cauta modalitati de reducere a traficului rutier, primarul capitalei Romaniei a lansat un proiect ambitios, de a construi o autostrada suspendata, in ciuda protestelor. Ideea este comentata atat de romani, dar si de specialisti in arhitectura si urbanism din cadrul Universitatii Paris Est din capitala Frantei.
Cu un cost de 1,5 miliarde de euro autostrada cu sase benzi va avea o lungime de 13 kilometri si va traversa mai multe cartiere bucurestene, anunta France 24, care citeaza un comentariu publicat pe AFP.
Ceea ce va creste pretul va fi trecerea pe sub cel mai mare parc al Capitalei, Herastrau. "Acest lucru inseamna ca un kilometru de sosea va costa peste 100 de milioane de euro, in timp ce pretul mediu european este de cinci milioane de euro", spune Nicusor Dan, presedintele Asociatiei Salvati Bucurestiul.
Probleme pe termen lung
Primarul Sorin Oprescu a facut din acest proiect prioritatea celui de-al doilea mandat al sau, care se incheie in 2016. "Fondurile nu vor fi alocate din bugetul local", a spus Oprescu, dupa ce Consiliul Municipiului Bucuresti a aprobat proiectul. "Banii vor veni dintr-un parteneriat public-privat", adauga edilul.
Investitori din China, Statele Unite, Rusia, Coreea de Sud ar fi interesati in aceasta afacere, a mai spus Oprescu. Anul trecut, primarul Bucurestiului a semnat chiar un memorandum legat de autostrada suspendata, impreuna cu Grupul Shanghai Construction.
"Pe termen scurt, o noua autostrada ar putea descongesiona traficul, dar pe termen lung, va atrage mai multe masini", este de parere Gruia Badescu, expert in urbanism si doctorand la Universitatea Cambridge.
Dupa ce s-au confruntat cu probleme asemanatoare, municipalitatile din mai multe orase franceze, cum ar fi Marsilia si Grenoble, au decis sa dezafecteze podu