Cu paşi de melc, cu multe scandaluri, cu bani aruncaţi pe fereastră şi cheltuiţi fără oprire de "băieţii deştepţi", cu proiecte dubioase şi dezavantajoase pentru stat, România a ajuns să fie un paradox: avem regi ai asfaltului, dar nu avem drumuri.
Inaugurate pe bucăţi de 20-30 de km, tronsoanele de autostradă au fost privite de români ca nişte stropi de speranţă care cad într-un pahar de frustrare şi resemnare.
Un alt tronson de autostrada "la metru" va fi inaugurat, se pare, ÎNAINTE de termen, ceea ce este cu adevărat o premieră pentru România, pentru că ne obişnuisem cu promisiuni şi amânări repetate ale termenilor stabiliţi iniţial în contracte.
Nu va fi un traseu lung, ca să nu ne învăţăm aşa, dar cei 9,5 km de autostradă dintre Timişoara şi Lugoj vor fi daţi în folosinţă cu şase luni înainte de termenul stabilit - aprilie 2013.
Autostrada Timişoara-Lugoj are o lungime totală de peste 32 de kilometri şi cuprinde două loturi – varianta ocolitoare Timişoara – 9,5 kilometri şi Timişoara-Lugoj – 25,6 kilometri.
Valoarea lotului I este de peste 210 milioane de lei – fără TVA – iar contribuţia Uniunii Europene este de peste 178 de milioane de lei, în timp de Guvernul României pune peste 31 de milioane de lei.
Cu paşi de melc, cu multe scandaluri, cu bani aruncaţi pe fereastră şi cheltuiţi fără oprire de "băieţii deştepţi", cu proiecte dubioase şi dezavantajoase pentru stat, România a ajuns să fie un paradox: avem regi ai asfaltului, dar nu avem drumuri.
Inaugurate pe bucăţi de 20-30 de km, tronsoanele de autostradă au fost privite de români ca nişte stropi de speranţă care cad într-un pahar de frustrare şi resemnare.
Un alt tronson de autostrada "la metru" va fi inaugurat, se pare, ÎNAINTE de termen, ceea ce este cu adevărat o premieră pentru România, pentru că ne obişnuis