Un procent de 44,8 la sută dintre români consideră că plata facturilor prin terminale electronice instalate în magazine este cea mai avantajoasă metodă de plată, potrivit unui studiu Daedalus Millward Brown, comandat de operatorul PayPoint.
„44,8% dintre românii intervievaţi consideră că plata facturilor prin terminale electronice instalate în magazine este cea mai avantajoasă metodă, în timp ce plata la casieriile furnizorilor este preferată de doar 21,95%. În clasament urmează oficiile poştale, cu 11,5%, plata la ghişeul băncilor, 11,2%, plata direct prin ATM, în bănci, 6,1%, prin internet, 3,9% şi numai 0,5% prin debit direct“, arată studiul, remis, marţi, Agerpres.
Cercetarea dă şi informaţii despre comportamentul de plată, una dintre concluziile principale fiind prioritizarea plăţii facturilor, în defavoarea altor tipuri de cheltuieli.
Majoritatea românilor (63,7 %) îşi planifică bugetul având în vedere mai întâi plata facturilor, în timp ce, la polul opus, 12,75% dintre ei susţin că nu îşi fac nicio planificare a bugetului.
Comportamentul atent şi responsabil este reflectat şi de raportarea românilor cu privire la termenul limită de plată - 52,4% declară că îşi plătesc întotdeauna facturile înainte de scadenţă, 39,65% plătesc frecvent înainte de scadenţă, în timp ce doar 7,95% declară că îşi plătesc facturile frecvent sau chiar întotdeauna după scadenţă.
În ceea ce priveşte timpul petrecut lunar pentru plata tuturor facturilor, 75% dintre utilizatorii serviciilor PayPoint estimează că petrec mai puţin de 10 minute pe lună în acest scop, în timp ce doar 11,7% dintre non-utilizatorii PayPoint reuşesc această performanţă; astfel majoritatea celor care preferă alte metode de plată pierd până la o oră lunar pentru a achita toate facturile.
Românii preferă în continuare plata în numerar pentru achitarea facturilor, peste 90% dintre