Primăriile vrăncene au primit 3,8 milioane lei pentru achitarea facturilor restante către firme. Reprezentanţii Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Vrancea au precizat că sumele alocate localităţilor vor fi utilizate exclusiv pentru achitarea obligaţiilor fiscale restante către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, ale operatorilor economici care au prestat servicii sau au realizat lucrări de investiţii pentru primării. Procedura repartizării fondurilor a fost aprobată prin ordin al ministrului Finanţelor Publice.
Deocamdată, până astăzi, primările care au datorii trebuie să trimită la Direcţia Generală a Finanţelor Publice cererile privind „solicitarea de sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale pe anul 2012“. Ulterior, finanţiştii vor repartiza sumele defalcate din TVA şi care pot fi utilizate doar „pentru stingerea obligaţiilor fiscale restante către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale“.
Spre deosebire de Ordonanţa 13 din 2012, prin care Guvernul a mai alocat fonduri pentru plata datoriilor către firmele care au executat lucrări primăriilor, în lista celor care pot beneficia de acest fonduri se află şi spitalele aflate în administrarea consiliilor locale. „În Vrancea nu sunt înregistrate arierate ale spitalelor preluate de administraţiile locale din Adjud şi Panciu“, au precizat reprezentanţii Finanţelor vrâncene.
În luna septembrie, autorităţile locale din Vrancea au primit peste 2,2 milioane de lei de la Guvernul Ponta pentru achitarea facturilor restante către firme. Au cerut şi primit fonduri Consiliul Judeţean, Andreiaşu, Cîmpuri, Cîmpineanca, Coteşti, Fiotioneşti, Homocea, Mera, Nereju, Obrejiţa, Popeşti, Reghiu, Slobozia Bradului, Tătăranu, Mărăşeşti, Panciu.
Primări