In 3 - 4 ani, Iasul, cel mai mare oras din Moldova, ar trebui sa arate complet schimbat si sa se afle in plin avant economic. Explicatia e cat se poate de simpla: in perioada 2010 – 2015 vor intra in Iasi, ca investitii directe, sume impresionante, ce depasesc 1 miliard de euro, mare parte in sectorul public, reprezentand bani europeni nerambursabili. Toate aceste investitii ar trebui sa reporneasca economia locala, ca creeze emulatie, iar Iasul sa cunoasca o dezvoltare fara precedent asa cum poate n-a avut niciodata in istoria sa.
Start cu Palas Primul obiectiv major care a fost deja inaugurat este complexul Palas, ridicat de omul de afaceri Iulian Dascalu. Lucrarile au inceput in 2007, iar cheltuielile au depasit 260 milioane de euro. Potrivit reprezentantilor companiei, doar construirea parcarii subterane, cu o capacitate de 2.500 de locuri, a costat peste 73 milioane de euro. Complexul Palas a fost proiectat sa aiba dimensiune regionala si cuprinde, pe langa spatii comerciale, cateva cladiri de birouri, hoteluri si apartamente.
Continuare la centura Un alt obiectiv, finalizat par]ial, este soseaua de centura a Iasului. Cei 14 kilometri ai variantei de trafic greu care au fost inaugurati in luna mai au costat 86 milioane de euro. Primul segment al soselei de centura a fost pus in functiune in decembrie 2010. Acesta facea legatura intre E583, din zona Metro, si DJ 248A, la Valea Ursului, parcurgand satul Uricani. Din luna mai 2012, se poate ajunge pe centura pana la Lunca Cetatuii. Portiunea finalizata, de 14 kilometri, este insa doar o parte din ceea ce trebuie sa fie soseaua de centura a Iasului. Ea a fost proiectata pe un traseu de 29,5 kilometri, cu 16 poduri, pasaje si viaducte. Proiectul a fost divizat in 4 obiective, iar cea inaugurata deja este varianta de trafic greu. Urmeaza sa se realizeze legatura spre bulevardul Poitiers si strada Trei