Nevoia de lichiditate a firmelor din România, fie că vorbim de companii mari sau de întreprinderi mici şi mijlocii, a impus reduceri de cheltuieli, inclusiv în ceea ce priveşte bugetele de asigurări. Competiţia dintre asiguratori pentru atragerea de clienţi corporate a devenit acerbă şi s-a concentrat pe preţ. Deseori, însă, scăderea tarifului poliţei asigurate se poate întoarce chiar împotriva clienţilor.
Asigurările pentru companii sunt încheiate într-o proporţie de aproximativ trei sferturi din piaţă de către firmele multinaţionale. Companiile locale, care au acţionari români, apelează la asigurare cu precădere când obţin un împrumut bancar şi ca atare băncile condiţionează acordarea creditului de încheierea asigurării bunurilor ipotecate sau gajate. Companiile româneşti ar trebui să ştie că, spre exemplu, asigurarea de întrerupere a afacerii este esenţială pentru orice firmă.
Invitaţi: Georgiana Popescu, director asigurări corporate, Generali Asigurări, Antonio Souvannasouck, managing partner, Asigest Broker de asigurare, Mihai Crăcea, editor, publicaţiile PRIMM.
Emisiunea Ora de risc din 9 octombrie 2012
Nevoia de lichiditate a firmelor din România, fie că vorbim de companii mari sau de întreprinderi mici şi mijlocii, a impus reduceri de cheltuieli, inclusiv în ceea ce priveşte bugetele de asigurări. Competiţia dintre asiguratori pentru atragerea de clienţi corporate a devenit acerbă şi s-a concentrat pe preţ. Deseori, însă, scăderea tarifului poliţei asigurate se poate întoarce chiar împotriva clienţilor.
Asigurările pentru companii sunt încheiate într-o proporţie de aproximativ trei sferturi din piaţă de către firmele multinaţionale. Companiile locale, care au acţionari români, apelează la asigurare cu precădere când obţin un împrumut bancar şi ca atare băncile condiţionează acordarea creditului de încheierea asigurării bu