Varietatea tot mai mare de dispozitive mobile conectate la Internet creste prezenta si timpul romanilor pe social media. Care sunt cele mai populare reletele de socializare, cat de mult mint utilizatorii si care sunt temerile lor in mediul online sunt cateva dintre subiectele studiului realizat de Mercury Research pentru Intel.
Dispozitivul preferat al romanilor pentru conectarea pe retelele de socializare ramane PC-ul mobil (laptop sau Ultrabook), urmat de smartphone-uri/PDA-uri si tablet PC-uri.
Romanii prefera in general sa foloseasca laptopul pentru a crea si posta continut (fotografii, videoclipuri etc.), iar smartphone-ul sau tablet PC-ul pentru a-si actualiza statusul.
Potrivit studiului “Intel UltraYou”, media de timp petrecut zilnic de romani pentru a-si actualiza conturile de pe retelele de socializare este de 31 de minute, 39% dintre ei postand o data sau de mai multe ori pe zi pe aceste canale.
Cea mai populara retea de socializare in randul participantilor la studiu este Facebook, urmata de Hi5, Google+, Netlog si Twitter.
In ceea ce priveste informatiile distribuite pe retelele de socializare, predomina fotografiile.
Astfel, 69% dintre respondenti posteaza pe social media poze personale sau cu persoane cunoscute, 66% opinii si 62% diverse informatii.
Romanii posteaza cel mai mult din concediu
38% dintre respondenti au declarat ca publica informatii pe Internet din vacanta, 15% de la un eveniment sportiv, iar 13% in timp ce sunt la masa cu alte persoane.
Respondentii folosesc canalele de socializare pentru a se exprima liber despre diferite subiecte, dar si pentru a mentine relatiile cu prietenii.
52% dintre romani posteaza pe Internet pentru a-si exprima opinia si pentru a face o afirmatie, 39% pentru a se simti conectati cu alte persoa