Faptul că "legea cauciucurilor de iarnă", aşa cum este denumită popular OG 5 2011, a intrat în vigoare la 1 noiembrie 2011 a creat confuzie în rândul şoferilor. Potrivit legii, cauciucurile de iarnă nu sunt obligatorii în fiecare an începând cu data de 1 noiembrie, ci numai când se circulă pe drumuri publice acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, scrie realitatea.net
Pe măsură ce iarna se apropie, şoferii sunt tot mai confuzi cu privire la folosirea cauciucurilor de iarnă de la 1 noiembrie.
Realitatea este însă alta: obligativitatea dotării autovehiculelor cu cauciucuri de iarnă nu depinde de un anumit interval de timp, ci de condiţiile meteorologice, după cum se precizează în Ordonanţa de Guvern 5/2011. Astfel, şoferii trebuie să aibă cauciucuri de iarnă doar când circulă pe drumuri acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei, indiferent de perioada calendaristică.
Cum s-a produs confuzia
Comisarul-şef Lucian Diniţă, Directorul Direcţiei Rutiere din cadrul IGPR, a explicat pentru cum s-a produs confuzia legată de data de 1 noiembrie în rândul şoferilor români: "În propunerea legislativă din 2010 a fost menţionat intervalul 1 noiembrie - 31 martie, însă ulterior s-a renunţat la el, în condiţiile în care se poate la fel de bine să ningă în lunile octombrie sau aprilie. Mai mult, se poate întâmpla ca la 1 noiembrie să ningă la munte iar în alte oraşe să fie vreme frumoasă. Cadrul legal s-a mulat pe condiţiile reale, astfel că şoferii sunt obligaţi să aibă cauciucuri de iarnă oricând ar circula pe drumuri acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei. Legea a intrat în vigoare de la 1 noiembrie, astfel că s-a produs o confuzie în rândul şoferilor".
Amenzile pe care le riscă şoferii care încalcă legea caucicurilor de iarnă sunt cuprinse între 2.500 şi 4.000 de lei. Mai mult, şoferul unei maşini fără cauciucuri de iarnă care blochează un sector de drum ri