"Nu vom ceda în faţa FMI! Nu vom renunţa la independenţa Ungariei!" Acestea sunt sloganurile care au apărut ieri ca reclame în ziarele din Ungaria, guvernul fiind cel care a plătit pentru ele, scrie Portfolio.hu.
Titlul reclamelor este "Informaţii guvernamentale", iar acesta este urmat de un mesaj concis cu privire la poziţia guvernului în negocierile cu Fondul Monetar Internaţional (FMI) şi cu Comisia Europeană (CE) legate de un posibil ajutor financiar.
În ziarul de business Napi Gazdasag şi în cotidianul Magyar Nemzet apare întrebarea "Ce vrem de la FMI?", iar răspunsul este: "Respect, încredere!". O altă reclamă publicată în ziarele Nepszava, Nepszabadsag şi Metropol exprimă punctul de vedere al guvernului de la Budapesta în privinţa taxei pe bunurile imobiliare: un "NU" scris cu majuscule încadrat într-un cerc portocaliu. Acelaşi mesaj este transmis şi prin reclama din cotidianul Magyar Hirlap şi din tabloidul Blikk, însă aici aceasta se referă la propunerea creditorilor internaţionali de a reduce alocaţiile pentru familii.
Biroul premierului Viktor Orban a anunţat săptămâna trecută că planul de achiziţii publice a fost modificat pentru că guvernul lansează o nouă campanie media.
Guvernul a semnat un contract cu grupul I.M.G. Inter Media pentru această campanie doar cu două zile în urmă. Motivul pentru care modificarea a fost facută atât de rapid nu a fost însă dezvăluit.
Compania de media în care aparent are interese Lajos Simicska, fost şef al autorităţii fiscale APEH şi apropiat al lui Orban primeşte 200 milioane forinţi (704.600 euro) brut pe lună pentru campania care se va desfăşura cel mult până pe 30 noiembrie.
Ungaria a început în iulie discuţiile cu FMI şi CE pentru un acord financiar estimat la circa 15 miliarde de euro, însă negocierile au fost îngreunate din cauza unor legi adoptate de statul maghiar neagre