Joi, 11 octombrie, se va serba prima oară, Ziua permisului de conducere românesc. „Pentru noi această zi este deosebit de importantă, deoarece, măcar într-un mod simbolic, ni se recunoaşte importanţa în cadrul societăţii. Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculări a Vehiculelor presupune atât muncă birocratică, practică, dar şi mult profesionalism deoarece noi suntem responsabili de acordarea dreptului de deţinere a permisului de conducere. Responsabilitatea este cu atât mai mare cu cât şoferii cărora noi le acordăm dreptul de a şofa pot pune, de multe ori, în pericol viaţa cetăţenilor" a declarat comisar şef Creţu Cristian Dorel.Prin Ordinul M.A.I. nr. 176 din 17.07.2012, data de 11 octombrie a fost stabilită zi aniversară a Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor.
Scurt istoric. Puţini ştiu cum era acum mai bine de un secol proba practică pentru a obţine carnetul. În anul l906, în Monitorul Oficial, este publicat primul "regulament al poliţiei rulajului şi circulaţiei pe căile publice". Un an mai târziu, în 1907, dispoziţiile regulamentului a fost completat cu primele dispoziţii referitoare la obligativitatea ca toate persoanele care doresc să conducă autovehicule să posede "brevetul" de şofer, care putea fi obţinut în urma susţinerii unui examen.
Examinarea celor care doreau să obţină permis se efectua de către Prefectura de Poliţie din Bucureşti, care a luat această măsură ca urmare a creşterii îngrijorătoare a numărului de autovehicule care la începutul anului 1908, ajunsese la "impresionanta" cifra de 138 (o sută treizeci şi opt) de automobile.
Proba sacului cu paie. Primele examene pentru obţinerea permisului de conducere au fost organizate în decembrie 1907, dar primele cursuri de pregătire a celor care doreau permis de conducere au fost deschise abia în ianuarie 1911. Examenul a constat