Ministrul Transporturilor și ministrul Administrației și Internelor au semnat un proiect de ordin comun care prevede modificarea legislației privind transportul din zona metropolitană București-Ilfov. După lansarea lui în dezbatere publică, primarul general al Capitalei a trimis o un punct de vedere către Ovidiu Silaghi, în care îi explică cât haos ar produce noul ordin.
„Nerespectarea standardelor europene în ceea ce priveşte garantarea unor servicii de transport de călători sigure, lipsa unei strategii de transport metropolitan, necorelarea fluxurilor de transport şi acordarea de drepturi exclusive într-un sistem nereglementat corespunzător pe o perioadă de încă 6-10 ani coroborate cu lipsa unei transparenţe, ne va reîntoarce în timp cu aproximativ 10-15 ani, blocând pe o perioadă lungă întregul sistem de transport metropolitan”, sunt doar câteva din reproșurile trecute în memoriul semnat de Sorin Oprescu și care a fost trimis ministrului transporturilor, Ovidiul Silaghi.
Memoriu a fost scris după ce s-a propus modificarea normelor privind condițiile de efectuare a serviciilor de transport public de persoane cu autobuzele în zona metropolitană București. În opinia ediului-șef, dar și a Federației Operatorilor Români de Transport (FORT), normele pe care le propun cei de la transporturi încalcă legile europene și fac posibilă aplicarea unei selecție netransparente a operatorilor.
„Atribuirea traseelor se face în plic, iar funcționarea AMTB este schimbată în secret”
„În momentul de față am aflat că o formă finală a normelor de funcționare a AMTB (Autoritatea Metropolitană de Transport București n.r.) a plecat de la Ministerul Administrației către Ministerul Transporturilor, fără a corecta sau măcar îmbunătăți aspectele invederate atât de Primărie cât și de federația noastră în cadrul Comisiei de Dialog Social de la Ministerul Transporturilor”