Fuziunea companiilor aeronautice EADS și BAE se prăbușește din motive politice. Companiile aeronautice EADS și BAE au anunțat că plănuita lor fuzionare nu va mai avea loc datorită imposibilității guvernelor Franței, Germaniei și Marii Britanii de a surmonta divergențele dintre ele.
Corespondentul RFI la Londra, Petru Clej
Fuziunea ar fi creeat o mare companie capabilă să concureze de la egal la egal cu gigantul american din branșă, Boeing. Directorii executivi ai celor două companii, Tom Enders și Ian King, și-au exprimat regretul că fuziunea nu s-a putut finaliza.
Era clar însă încă din ziua precedentă când miniștrii apărării ai celor trei țări se întâlniseră la Bruxelles că înțelegerea nu va mai avea loc. Potrivit corespondentului economic al BBC cauza fundamentală a eșecului a reprezentat-o intransigența guvernului Germaniei .
În esență EADS este un consorțiu franco-german în care statul francez este implicat direct, iar statul german are un control prin intermediul acționariatului la compania Daimler, care este implicată în EADS.
Statul britanic nu are o implicare directă în BAE, dar deține dreptul de veto când vine vorba de fuziuni ca aceasta cu EADS.
Condiția britanică , potrivit relatărilor, era ca guvernele Franței și Germaniei să nu dețină fiecare mai mult de 9% din acțiunile noii companii rezultate din fuzionare, ceea ce guvernul de la Berlin nu ar fi fost pregătit să accepte.
O altă condiție venită din partea guvernului britanic ar fi fost aceea ca directorii numiți de cele trei guverne să nu fie în vârful piramidei decizionale.
Compania ce ar fi rezultat din fuziunea EADS – BAE ar fi avut o cifră de afaceri de circa 33 de miliarde de euro și ar fi fost aproximativ de aceeași mărime ca principalul său competitor american, Boeing.
Fuziunea ar fi avut rațiuni economice și pentru BAE, care datorită